VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Hittar du inte svaret nedan?

 

Nej, vi vill ha en så enkel och ärlig modell som möjligt för våra kunder så de kostnader som står på vår hemsida är de som gäller. Inga månadskostnader eller andra extra kostnader tillkommer utöver den fasta kostnaden.

Alla har nog hört att man får vad man betalar för. Är ett tema gratis får man också därefter, och dessa måste man installera själv och sen göra nödvändiga anpassningar i admin för att ha en e-butik som passar svenska marknaden. Är man nybörjare tar detta åtskilliga timmar.

Det som behövs är ett domännamn (www.domän.ändelse) och ett webbhotell. Om du inte redan har detta så hjälper vi självklart till med detta. Kostnader för detta beror helt på TLD (.se .com osv) och vilket webbhotell men i snitt ligger ett domännamn på 100 kr per år, och webbhotell 500 kr per år. Detta innebär en månadskostnad på ca 50 kr i månaden. Vi erbjuder inte själva detta men kan ge tips på leverantörer och även support genom beställningen.

Vi bygger alla våra webbutiker i Open Source systemet Prestashop, som är en av de ledande systemen på marknaden.

Prestashop är gratis för vem som helst att ladda hem och installera men kräver både mycket inställningar och handpåläggning för att kunna fungera och se ut som en bra e-butik bör göra. Dessa inställningar, anpassningar och självklart vårt arbete med mallen och designen är det vi tar betalt för, och självklart den support som ingår därefter.

Ja, samtliga webbutiker har en responsiv design där man separat kan redigera mobilversionen.

Ja, e-butiken är bra för sökmotorerna och har flera funktioner för att öka din placering i Google m.fl. Man kan även köpa till tillägg för sökmotoroptimering SEO.

När du köper din webbutik har du full tillgång till alla mall-filer och kan själva ändra utseende som du önskar. Du hittar även manualer på vår sida för stöd genom ändringar och skulle du inte finna hjälp där har du vår support. Vid större ändringar timdebiteras dessa.

Du behöver ett avtal med en betaltjänst som t.ex. DIBS, Klarna m.fl samt ofta även ett inlösenavtal. Respektive betaltjänst kan ge dig mer info kring detta. När du bestämt vem du vill använda dig av installerar vi tekniken i din ebutik.

Bilderna som medföljer temat är endast demobilder vilket betyder att du ska ersätta dessa med dina egna bilder som passar just din webbutik. Om du inte har egna bilder finns det att köpa på nätet. Bilder kan även ingå hos vissa leverantörer om du gör inköp från grossist på nätet.

HUR GÅR PROCESSEN TILL?
SÅ HÄR SMIDIGT GÅR DET TILL 😀
1. Välj mall

Välj en av våra designmallar att utgå från. Tänk på helheten och att det endast är demomaterial inlagt som kommer att ersättas med eget.

2. Skicka in material

Skicka in all nödvändig information och bilder till info@prestaweb.se som ska användas till startsidan och sidor (Om oss, villkor osv).

3. Design startsida

Tillsammans anpassar vi startsidan så den blir unik för just din webbutik. Förutom detta lägger vi in önskat betalsätt och fraktalternativ.

4. Leveransklar webbutik

Din webbutik är nu klar och du kan nu lägga in kategorier och produkter du ska sälja. Vi finns nu tillgängliga på mail och chatt för support.

Dessa steg baseras på vårt paket Komplett webbutik

Vad våra kunder säger

(Recensioner från vår facebooksida)

Rekommenderas starkt. Jätteduktig på prestashop och utför jobbet väldigt fort och billigt.

Marre Abdulsson Grundare Miljustering

Jag har Alltid fått Snabb och professionell service till bra pris. Dessutom är bemötandet trevligt och personligt vilket höjer nivån av min nöjdhet ytterligare. Rekommenderas varmt+++++

Magnus Petersson